Logo Miasto i Gmina Działoszyn

News

News zdjęcie id 1669

DODATEK WĘGLOWY

17.08.2022

Szanowni Mieszkańcy Miasta i Gminy Działoszyn,

Uprzejmie informujemy, iż od dnia dzisiejszego tj. 17 sierpnia 2022 r. dostępne są druki wniosków  o dodatek węglowy. Oznacza to, że gospodarstwa domowe mogą już przystąpić do wnioskowania w swojej gminie o wypłatę 3000 zł dodatku na zakup węgla.

Co jest konieczne, by wypełnić wniosek o dodatek węglowy?
•    Formularz jest prosty. Na początku wpisujemy informację do kogo kierujemy wniosek. Wnioski o dodatek węglowy będą rozpatrywały gminy, więc trzeba podać, czy będzie to wójt, burmistrz lub prezydent miasta, w którym mieszkamy.
•    Następnie osoba składająca wniosek powinna wpisać swoje dane, w tym imię i nazwisko, PESEL oraz adres zamieszkania.
•    Jeżeli w skład gospodarstwa domowego wchodzą też inne osoby, w kolejnej rubryce wpisujemy ich dane osobowe z numerem PESEL i adresem zamieszkania.
•    Następnie w formularzu zaznaczamy jedno, główne źródło ogrzewania węglowego, np. kocioł na paliwo stałe, koza czy piec kaflowy. Pamiętajmy - wskazane przez nas źródło ogrzewania powinno być wcześniej wpisane do lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków. Będzie to weryfikowane przez gminę na etapie rozpatrywania wniosku.
•    Na koniec podpisujemy oświadczenie o tym, że podane w formularzu dane są prawdziwe.
•    Od dnia złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku gmina będzie miała 30 dni na wypłatę dodatku węglowego w wysokości 3 tys. zł.

Komu będzie przysługiwał?

Dodatek węglowy – jako wsparcie w związku z rosnącymi cenami na rynku energii – będzie przysługiwał gospodarstwu domowemu, w którym głównym źródłem ogrzewania jest:

•kocioł na paliwo stałe,
•    kominek,
•    koza,
•    ogrzewacz powietrza,
•    trzon kuchenny,
•    piecokuchnia,
•    kuchnia węglowa,
•    piec kaflowy na paliwo stałe
•    o ile są zasilane paliwami stałymi (węgiel kamienny, brykiet lub pelet zawierające co najmniej 85% węgla kamiennego).
Warunkiem koniecznym do uzyskania dodatku węglowego będzie uzyskanie wpisu lub zgłoszenie źródła ogrzewania do centralnej ewidencji emisyjności budynków.

Gdzie należy złożyć wniosek o dodatek węglowy ?

Zgodnie z przyjętymi przepisami (ustawa o dodatku węglowym z 5 sierpnia br.) wniosek o wypłatę dodatku trzeba będzie złożyć w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej ten wniosek. Z kolei wójt, burmistrz, prezydent miasta dokonywać będzie weryfikacji wniosku o wypłatę dodatku, w szczególności w zakresie zgłoszenia lub wpisania głównego źródła ogrzewania w centralnej ewidencji emisyjności budynków (CEEB). Jest to warunek konieczny, aby ubiegać się o dodatek.

Druki wniosków dostępne są w Punkcie Obsługi Interesanta w Urzędzie Miasta i Gminy w Działoszynie przy ul. Piłsudskiego 21. Urząd Miasta i Gminy w Działoszynie w okresie letnim tj. do końca sierpnia 2022 r. czynny będzie w godzinach od 7:00 do 15:00. Jednak wychodząc na przeciw Państwa oczekiwaniom wyznaczyliśmy dodatkowe dni w tygodniu, w których Urząd Miasta i Gminy w Działoszynie będzie czynny dłużej ze względu na umożliwienie Państwu złożenia wniosków o dodatek węglowy.

Wnioski o dodatek węglowy będzie można składać w Urzędzie Miasta i Gminy w Działoszynie w wydłużonych dniach pracy urzędu oraz w soboty według następującego harmonogramu:
 

  • 20 sierpnia 2022 r. (sobota) w godz. od 9:00 do 15:00(wyłącznie wnioski o dodatek węglowy)
  • 23 sierpnia 2022 r. (wtorek) w godz. od 7:00 do 18:00 (wyłącznie wnioski o dodatek węglowy)
  • 25 sierpnia 2022 r.( czwartek) w godz. od 7:00 do 18:00 (wyłącznie wnioski o dodatek węglowy)
  • 27 sierpnia 2022 r. (sobota) w godz. od 9:00 do 15:00(wyłącznie wnioski o dodatek węglowy)
  • 30 sierpnia 2022 r. (wtorek) w godz. od 7:00 do 18:00 (wyłącznie wnioski o dodatek węglowy)
  • 1 września 2022 r.( czwartek) w godz. od 7:00 do 18:00 (wyłącznie wnioski o dodatek węglowy)
  • 3 września 2022 r. (sobota) w godz. od 9:00 do 15:00(wyłącznie wnioski o dodatek węglowy)

Wniosek można złożyć osobiście w urzędzie lub przez platformę ePuap.

Ponadto informujemy, iż do Państwa dyspozycji są pracownicy Urzędu Miasta i Gminy w Działoszynie, którzy pomogą w wypełnieniu wniosków oraz udzielą bieżących informacji.

Wniosek o zakup preferencyjny węgla

Burmistrz Działoszyna

RAFAŁ DRAB

Przyjęcia interesantów:
wtorek od 9:00 do 12:00
po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym

Urząd Miasta i Gminy Działoszyn

ul. Piłsudskiego 21
98-355 Działoszyn
tel.: (43) 84 13 177 
fax: (43) 84 13 680
sekretariat@dzialoszyn.pl

Zobacz również

wersja językowa

Kalendarz

listopad 2023
Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
So
Ni
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Zegar

  • :
  • :
Akceptuję

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.