Zameldowanie na pobyt stały
WYDZIAŁ ZAŁATWIAJĄCY SPRAWĘ:
Wydział Ogólny i Spraw Obywatelskich, Ewidencja Ludności, pok. nr 113, od poniedziałku do piątku w godz. od 7:30 do 15:30
KTO MOŻE ZAŁATWIĆ SPRAWĘ:
Każda zobowiązana do zameldowania się osoba lub jej prawny pełnomocnik
FORMULARZ WNIOSKU:
Formularz zgłoszenia pobytu stałego można otrzymać w Ewidencji Ludności lub pobrać ze strony internetowej.
WYMAGANE DOKUMENTY:
- wypełniony formularz "Zgłoszenie pobytu stałego", potwierdzony przez właściciela lub najemcę lokalu,
- dowód osobisty,
- osoba niepełnoletnia nieposiadająca dokumentu stwierdzającego tożsamość przedstawia odpis skrócony aktu urodzenia,
- książeczka wojskowa,
- udokumentowanie własności lub najmu lokalu (akt notarialny, wypis z księgi wieczystej, umowa najmu) i oświadczenie najemcy lub właściciela o przebywaniu osoby, która chce się zameldować.
OPŁATY:
Nie pobiera się.
MIEJSCE, W KTÓRYM MOŻNA UZYSKAĆ INFORMACJE:
Urząd Miasta i Gminy Działoszyn
ul. Piłsudskiego 21, pokój 113
tel. (43) 84 37 473
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Niezwłocznie - sprawa jest załatwiana w dniu zgłoszenia.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Nie przysługuje.
PODSTAWA PRAWNA:
Art. 5, art. 6 i art. 10 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych /Dz.U. z 2001 r. Nr 87 poz. 960 z późn. zm./
UWAGI:
Osoba, która przebywa w określonej miejscowości pod tym samym adresem dłużej niż 3 doby, jest obowiązana zameldować się na pobyt stały lub czasowy najpóźniej przed upływem 4 doby, licząc od dnia przybycia.
Zameldowanie w lokalu służy wyłacznie celom ewidencyjnym i ma na celu potwierdzenie faktu pobytu w danym lokalu.