Zawiadomienie o utracie dowodu osobistego
WYDZIAŁ ZAŁATWIAJĄCY SPRAWĘ
Urząd Miasta i Gminy Działoszyn
Urząd Stanu Cywilnego
Biuro Dowodów Osobistych
ul. Piłsudskiego 21, pok. 113
Od poniedziałku do piątku w godz. od 7:30 do 15:30
KTO MOŻE ZAŁATWIĆ SPRAWĘ
O wydanie zaświadczenia zwraca się osoba, która utraciła dowód osobisty.
WYMAGANE DOKUMENTY
Do wglądu: dokument potwierdzający tożsamość.
OPŁATY
Nie pobiera się.
TERMIN ODPOWIEDZI
Niezwłocznie.
TRYB ODWOŁAWCZY
Nie przysługuje.
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych.
UWAGI
Osoba, która utraciła dowód osobisty, jest obowiązana niezwłocznie zawiadomić o tym najbliższy organ gminy. Organ ten wydaje zaświadczenie o utracie dowodu osobistego, ważne do czasu wydania nowego dokumentu.
W razie znalezienia własnego dowodu osobistego, zgłoszonego jako utracony, należy niezwłocznie zawiadomić o tym organ gminy, któremu złożono wniosek o wydanie nowego dowodu osobistego, jeżeli w miejsce zgłoszonego jako utracony nie został jeszcze wydany nowy dokument.
W razie znalezienia własnego dowodu osobistego, w miejsce którego wydano już nowy dowód osobisty, lub cudzego dowodu osobistego, należy niezwłocznie złożyć znaleziony dokument najbliższemu organowi gminy.