Zawiadomienie o utracie dowodu osobistego
WYDZIAŁ ZAŁATWIAJĄCY SPRAWĘ:
Wydział Ogólny i Spraw Obywatelskich, Ewidencja Ludności, pok. nr 113, od poniedziałku do piątku w godz. od 7:30 do 15:30
KTO MOŻE ZAŁATWIĆ SPRAWĘ:
O wydanie zaświadczenia zwraca się osoba, która utraciła dowód osobisty.
WYMAGANE DOKUMENTY:
Do wglądu: dokument potwierdzający tożsamość.
OPŁATY:
Nie pobiera się.
MIEJSCE, W KTÓRYM MOŻNA UZYSKAĆ INFORMACJE:
Urząd Miasta i Gminy Działoszyn
ul. Piłsudskiego 21, pokój 113
tel. (43) 84 37 473
TERMIN ODPOWIEDZI:
Niezwłocznie.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Nie przysługuje.
PODSTAWA PRAWNA:
Art. 44 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych /Dz.U. z 2001 r. Nr 87 poz. 960 z późn. zm./ oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2001 r. /Dz.U. Nr 112 poz.1182/ oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 marca 2003 r. /Dz.U. Nr 56 poz. 550/
UWAGI:
Osoba, która utraciła dowód osobisty, jest obowiązana niezwłocznie zawiadomi o tym najbliższy organ gminy. Organ ten wydaje zaświadczenie o utracie dowodu osobistego, ważne do czasu wydania nowego dokumentu.
W razie znalezienia własnego dowodu osobistego, zgłoszonego jako utracony, należy niezwłocznie zawiadomić o tym organ gminy, któremu złożono wniosek o wydanie nowego dowodu osobistego, jeżeli w miejsce zgłoszonego jako utracony nie został jeszcze wydany nowy dokument.
W razie znalezienia własnego dowodu osobistego, w miejsce którego wydano już nowy dowód osobisty, lub cudzego dowodu osobistego, należy niezwłocznie złożyć znaleziony dokument najbliższemu organowi gminy.